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業種 : 自動車・輸送機器関連
正社員

アプリケーションエンジニア

職種 技術系(自動車)-エンジン/シャーシー/車体設計
職務内容 HVACのアプリケーションエンジニア

応募条件

語学力 TOEIC600相当以上

勤務地

勤務地 神奈川県 / 広島県

勤務体系

雇用区分 正社員

企業情報

業種 自動車・輸送機器関連
事業内容 外資系 自動車空調機器製造販売
正社員

Regional Manager(トラックファイナンス課 東海 広島駐在)

職種 金融・不動産-銀行系
職務内容 Job Descriptions
The Regional Manager is responsible in monitoring and improving our commercial vehicle dealers, branches and salesmen performance, our penetration rate, high return acquisition from risk-adjusted capital campaigns/deals and value chain services (Insurance & maintenance).

Target, performance management and Communication
- Executing structured communication with top dealer management/owner, sales management and sales staff in setting targets, performances, campaigns, sales measures and processes
- Communicating one-on-one to dealer top management/owner, sales management and sales staff about targets, performances and sales measures
- Creating presentations and analysis reports materials to support communication
- Corresponding to issues and complains from dealers and customers
Joint customer visits
- Visiting customers with low performing salesmen to negotiate to utilize financial services
- Acquiring financial statement and relevant information from customers when required by credit departments or sales support
- Execute key account management tasks for Fleet customers (Quotations, contract delivery, collection of documents, negotiation etc.).
Dealer Training
- Execute and support nation- wide dealer sales training program.
- Proactively communicating with dealers and departments to improve sales measure ad process as well as developing ad hoc training according to low performing dealers

応募条件

学歴 大学卒以上
語学力 英語、日本語
スキル・資格 Qualifications
Education & Work experience
- At least 3 years’ financial business experiences
- Good ccommunication and negotiation skills
Technical Knowledge
- Knowledge of financial products
- Knowledge of Taxation and Accounting
- Knowledge of finance related regulation
- Business level IT skills (Excel, Word, Power point)
- Business level English Skill
Competencies
- Strategic and innovative thinking to drive changes of behaviour of dealers

勤務地

勤務地 東京都 / 神奈川県 / 愛知県 / 大阪府 / 広島県 / 福岡県
転勤 あり
勤務地詳細 東京 名古屋 大阪 広島 福岡

勤務体系

雇用区分 正社員
勤務時間 フレックスタイム制(標準的な時間は9:30-18:00)

Working hour
Flextime (Main working time: 9:30 - 18:00)
Over time is limited due to the company regulation

給与待遇

年収 600万円以上
休日休暇 完全週休2日制(土・日)、祝日、年末年始、年間休日121日
福利厚生 各種社会保険完備他
600〜800万円程度(時間外勤務手当を除いた年収概算)
賞与年2回、通勤手当、時間外手当

企業情報

設立 1986年1月21日
資本金 156億
従業員数 497人
業種 自動車・輸送機器関連
事業内容 自動車とその関連製品の輸入・販売およびサービス
正社員

プロジェクトマネージャー

職種 技術系(自動車)-エンジン/シャーシー/車体設計
職務内容 パワートレイン受託開発プロマネ

応募条件

学歴 大学卒以上
語学力 ビジネス
スキル・資格 パワートレイン開発経験

勤務地

勤務地 栃木県 / 埼玉県 / 神奈川県 / 愛知県 / 広島県

勤務体系

雇用区分 正社員

給与待遇

年収 800万円以上

企業情報

設立 1995年1月
資本金 310,000,000円
従業員数 300
業種 自動車・輸送機器関連
事業内容 パワートレイン開発業務受託、 エンジン試験システムおよび各種シミュレーションツール販売
正社員

ドイツの自動車会社のTester for Driver’s Assistance System

職種 技術系(自動車)-ソフトウェア設計
職務内容 POSITION DETAIL
Our Systems team focuses on testing the camera and parking software on the Japanese market. We provide input regarding market specific needs and regulations and make sure the system is adapted for the Japanese market and ready for release. The team is in regular exchange with the driver assistance systems development department in the Headquarter and represents driver assistance and autonomous driving topics in Japan.

CAREER PATH
Both, young graduates as well as experienced professionals are eligible for this position.

JOB DESCRIPTION
The tasks of the Driver Assistance Testing and Development Engineer include:
・ Set-up of test vehicles and measurement
・ Testing of the camera and parkman software, evaluation, and reporting according the global development specifications
・ Responsibility for the release recommendation of driver assistance systems for the Japanese market (based on testing experience and data analysis)
・ Defect reporting, follow-up and tracking of improvement of functions
・ Regular communication with international test centers, RD headquarters, and MB Japan
・ Constant improvement of the testing process
・ Representation of MB Driver Assistance Development on the Japanese market (incl. towards authorities)

応募条件

学歴 高専卒以上
語学力 英語、日本語
スキル・資格 TRAINING AND QUALIFICATIONS
・ Academic degree in automotive, mechanical or electrical engineering, software engineering or equivalent education
・ Japanese ‐ negotiation level ( JLPT N1) required
・ English ‐ negotiation level (TOEIC 750 or above, CEFR C1 level) required
・ German language skill desired
・ Japanese driver’s license
・ Programming knowledge
SOFT SKILLS/ INDIVIDUAL COMPETENCE
・ Very good interpersonal and intercultural skills
・ Good communication skills, with the ability to work with stakeholders across multiple functions
・ Ability to work with limited supervision
・ Ability to work productively and maintain effective relationship in multidisciplinary and multicultural teams
・ Pro-active attitude and good problem solving skills
・ High enthusiasm for automotive industry and tech industry
TECHNICAL KNOWLEDGE
・ Knowledge of radar and camera based driver assistance systems, as well as autonomous driving systems
・ Knowledge in computer vision and pattern recognition
・ Knowledge of measurement methods and statistical analysis
・ Good understanding of basic technologies for automotive applications (chassis, powertrain, electric & electronic, autonomous drive technology
EXPERIENCE
・ At least 3 years’ experience as development engineer in driver assistance system
・ Experience as technology analyst in Japan for technology monitoring, research cooperation with Japanese universities, and benchmarking Japanese industries in various technology fields is a plus
・ Solid experience (>3 years) in working in an intercultural environment

勤務地

勤務地 神奈川県
転勤 なし
勤務地詳細 新川崎
最寄 新川崎

勤務体系

雇用区分 正社員
勤務時間 フレックスタイム制(標準的な時間は9:30-18:00)

Working hour
Flextime (Main working time: 9:30 - 18:00)
Over time is limited due to the company regulation

給与待遇

年収 500万円以上
休日休暇 完全週休2日制(土・日)、祝日、年末年始、年間休日121日
福利厚生 各種社会保険完備他
500〜700万円程度(時間外勤務手当を除いた年収概算)
賞与年2回、通勤手当、時間外手当

企業情報

設立 1986年1月21日
資本金 156億
従業員数 497人
業種 自動車・輸送機器関連
事業内容 自動車とその関連製品の輸入・販売およびサービス
正社員

ドイツの自動車会社のITプロジェクトマネジメント

職種 IT-プロジェクトマネージャー
職務内容 IT部門では、リテールやアフターサービスのビジネス領域における、あらゆるITサービスを提供します。すべての変更やプロセスは、日本国内だけではなく当社のリージョン要件や戦略的かつ運用上の整合性をもって行われます。

部署の概要

入社後はチームを率いて、ITプロジェクトマネジメントを行っていただきます。プロジェクトの要件分析、開発、ユーザー受け入れテストからユーザーへの操作の一連の作業を担当して頂きます。関係するチームメンバーは、社外のベンダーだけではなく、他の部門スタッフおよびサポーターになります。
また、プロジェクトマネジメントに付随してのビジネスユーザーにITコンサルティングサービスも提供します。プログラム使用の観点でのユーザーからの変更要求や要求を処理、分析をし、タイムリーで正確にシステムソリューションを提案していただきます。

業務内容

プロジェクト管理
・HOUSTON手法に従ってITプロジェクトの管理
・各ステークホルダーからのヒアリング内容を伝達および管理
・当社 Standard Systemを使用してプロジェクトの報告
・以下の各プロジェクトフェーズで目標を達成するためのプロジェクトリーダー
1.プロジェクトの開始
2.要件分析
3.開発
4.ユーザー受け入れテスト
5.ライブプランニングと実行
6.データ移行
7.操作に引き渡す

需要管理とソリューション設計
・将来のビジネスニーズとITトレンドを調査し、最適なITソリューションの提案・準備
・ビジネスニーズやダイムラースタンダードを基ついたITソリューションの設計
・設計されたITソリューションの実施

サービス操作
・システムに関する問題が発生した場合の原因分析をもとに定義づけをし、解決案をIT運営責任者またはITパートナーに提案・サポート

サービス提供
・ビジネスプロセスの観点から、ハードウェア/ソフトウェアの変更の点でIT配信を担当する担当者および/またはITパートナーをサポートする。

ソーシング&サプライヤー管理
・サプライヤーのパフォーマンスを評価
・スーパーバイザーと共に調達戦略に従った適切なコストでと良質なパフォーマンスを達成するためのサプライヤー管理

応募条件

学歴 大学卒以上
語学力 英語、日本語
スキル・資格 資格

教育と職務経験
・4制大学でシステムエンジニアリング、情報技術、またはその他の関連分野の学士号を取得
・プロジェクト管理認証
・最低3年のプロジェクト・マネジメントの経験
・最低5年のアーキテクチャー設計と導入経験
・最低3年のアプリケーション開発および/またはIT運用で経験

技術的な知識
・ITインフラストラクチャ(PC、ネットワーク、サーバなど)とIT技術アーキテクチャの知識
・少なくとも1つのプログラム言語に関する知識
・データベースの知識(SQL言語、データベースのバックアップ、復元およびその他の保守)
・単語とパワーポイントの優れた知識と優れた知識
・ビジネスレベルの英語力(TOEIC:700以上)
・論理的思考と傾聴力

コンピテンシー
・小規模プロジェクトを管理するためのスキルと経験
・変化を推進するための戦略的かつ革新的な考え方

勤務地

勤務地 東京都
転勤 なし
勤務地詳細 品川区
最寄 品川シーサイド

勤務体系

雇用区分 正社員
勤務時間 フレックスタイム制(標準的な時間は9:30-18:00)

Working hour
Flextime (Main working time: 9:30 - 18:00)
Over time is limited due to the company regulation

給与待遇

年収 500万円以上
休日休暇 完全週休2日制(土・日)、祝日、年末年始、年間休日121日
福利厚生 各種社会保険完備他
500〜600万円程度(時間外勤務手当を除いた年収概算)
賞与年2回、通勤手当、時間外手当

企業情報

設立 1986年1月21日
資本金 156億
従業員数 497人
業種 自動車・輸送機器関連
事業内容 自動車とその関連製品の輸入・販売およびサービス
正社員

人事(採用・研修)・総務 Human Resources & Administration

職種 事務・企画等専門職-人事
職務内容 人事(採用・研修)兼 総務の募集です

JOB DESCRIPTION

HUMAN RESOURCES POSITION

Recruiting
・Responsible in coordinating with the HR team in our company and taking ownership in various recruiting activities.
・Including recruiting events, conducting selection processes (screening, interviews, etc...), and implementing new recruiting strategies for the our financial companies in Japan.

Training & Development
・Coordinating with other departments and Japan entities in creating training and development plan for our financial companies in Japan.
・Developing strategic FS training plan, vendor selection, cost negotiation, coordinating training & development plan. Also responsible to conduct Individual Development Plan meeting.

Evaluation
・Responsible to oversee the yearly cycle of evaluation system, and coordinate with department to complete target setting, mid-term review, and final evaluation.
・Posting final evaluations, consolidating data, facilitate evaluation alignment meeting and finalize the result for bonus and increment reflection.

Planning & Reporting
・Coordinating with the HR team in our company in consolidating and submitting F&C related reports including Administration costs (recruiting & training budget, FTE development, personnel cost, welfare & benefits, Administration cost).
・Implementing and discussing efficiencies with relevant parties will also be necessary. In addition, to submit mandatory governmental related report

Compliance & Policy (HR)
・Reviewing and/or creating mandatory HR processes, identify risks and implement r remediation actions. In addition, responsible to enact and amend HR related policy. Act as back-up on Administration related compliance and policy as well.

HR Project
・Support HR&A manager on HR projects in managing timeline, consolidating data, creating
・slides, and sending out communications.
・Acting as a partner of HR&A manager for all HR related projects (Leadership 2020, GPTW, job grading, etc...)

ADMINISTRATION POSITION

Office Management
・Responsible for rental real estates (office rents, parking space) and coordinate (negotiate) with our company and/or vendor to secure necessary facilities for our financial companies in Japan.
・Coordinate (negotiate) with our company and/or vendor to secure office supplies such as stationaries and office furniture (desk, chair, whiteboard, PC monitor, phone, cabinets, etc...) coordination, allocation of storages and cabinets, office and seat relocations, finalizing layouts and seat plans, coordination of meeting room & company asset reservation system, and assisting stationed employees relocation.

Health & Safety Management
・Responsible as the back-up of FS/HR&A manager for disaster and health related topics and mainly in charge of health and safety operative tasks. This includes disaster preparation (emergency supply management, fire drills coordination, AED, etc...), Business Continuity Plan related operations (Secom operations, satellite phone, first aid kit, assisting business unit with Osaka site, etc...) and generating monthly overtime and adhoc annual leave utilization reports to SLT.

Compliance & Policy
・Responsible to review and/or create mandatory Administration processes, identify risks and implement remediation actions.
・Enacting and amending Administration related policy.
・Act as back-up on HR related compliance and policy as well.

Back-up on Administration other tasks
・To act as a back-up on other Administration tasks such as company car management, invoice handling, mail room operations
・Supporting Shin-Kawasaki Administration in; temporary ID card & security card operations, vendor management for employee benefits (coffee machine, greenery, vending machine, etc.)

応募条件

学歴 大学卒以上
語学力 英語、日本語
スキル・資格 人事(採用・研修)経験歓迎(総務経験はなくても応募可)

資格
MANDATORY

Japanese: Native level
English: Intermediate level
Word: Intermediate level
Excel: Intermediate level
PowerPoint: Intermediate level
・Strong customer-oriented mindset
・Balanced perspective both from tactical and operative
・Strict to confidential information
・Approachable and open
・Actively interested on evolving technology

PREFERENCE
・HR and/or Admin experience
・IT background and/or knowledge especially on excel and systems
・Project management experience using Houston method

勤務地

勤務地 東京都
転勤 なし
勤務地詳細 品川区
最寄 品川シーサイド

勤務体系

雇用区分 正社員
勤務時間 フレックスタイム制(標準的な時間は9:30-18:00)

Working hour
Flextime (Main working time: 9:30 - 18:00)
Over time is limited due to the company regulation

給与待遇

年収 500万円以上
休日休暇 完全週休2日制(土・日)、祝日、年末年始、年間休日121日
福利厚生 各種社会保険完備他
500〜600万円程度(時間外勤務手当を除いた年収概算)
賞与年2回、通勤手当、時間外手当

企業情報

設立 1986年1月21日
資本金 156億
従業員数 497人
業種 自動車・輸送機器関連
事業内容 自動車とその関連製品の輸入・販売およびサービス
正社員

営業

職種 営業-機械/FA/設備/装置営業
職務内容 自動車照明装置などの電装品営業
募集背景 業務拡張

応募条件

学歴 高卒以上
語学力 不問
応募条件 25歳〜30歳であれば、有形物の営業経験をお持ちで、英語があれば、尚可。
30歳〜35歳であれば、自動車業界での営業経験を求めます。

勤務地

勤務地 神奈川県 / 愛知県
転勤 あり

勤務体系

雇用区分 正社員

企業情報

業種 自動車・輸送機器関連
正社員

購買

職種 事務・企画等専門職-購買/仕入
職務内容 購買業務

応募条件

学歴 大学卒以上

勤務地

勤務地 神奈川県
勤務地詳細 伊勢原 藤岡
最寄 伊勢原

勤務体系

雇用区分 正社員

給与待遇

年収 400万円以上

企業情報

業種 自動車・輸送機器関連
正社員

TOF撮像素子開発

職種 技術系(半導体)-パターン設計/レイアウト設計
職務内容 TOF撮像素子開発

応募条件

学歴 高専卒以上

勤務地

勤務地 神奈川県
勤務地詳細 江田 秦野

勤務体系

雇用区分 正社員

企業情報

業種 自動車・輸送機器関連
事業内容 日系自動車照明メーカー
ヘッドライト、テールライトなどの自動車照明トップクラスのメーカー
正社員

HVAC プロジェクトマネージャー

職種 技術系(自動車)-生産技術/ロボット/実験・評価技術
職務内容 プロジェクトマネージャー

応募条件

語学力 英語要

勤務地

勤務地

勤務体系

雇用区分 正社員

企業情報

企業名 Valeo Japan
業種 自動車・輸送機器関連